Senat Uniwersytetu w Białymstoku, na posiedzeniu w dniu 27 marca 2019 r., wybrał 6 członków pierwszej Rady Uczelni.
Rada uczelni to nowy organ, wprowadzony ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, która weszła w życie 1 października 2018 r. Mają w niej zasiadać zarówno przedstawiciele danej uczelni, jak i osoby spoza niej. Na powołanie rady uczelnie mają czas do 30 czerwca bieżącego roku.
W Radzie Uczelni Uniwersytetu w Białymstoku wspólnotę uniwersytecką będą reprezentowały 3 osoby:
- prof. dr. hab. Leonard Etel – były dziekan Wydziału Prawa (2005-2012) oraz rektor UwB w latach 2012-2016,
- prof. dr hab. Beata Izabella Godlewska-Żyłkiewicz – obecna dziekan Wydziału Biologiczno-Chemicznego, była prorektor ds. nauki i współpracy z zagranicą (2008-2016), członkini Komitetu Chemii Analitycznej Polskiej Akademii Nauk,
- mgr Tomasz Zalewski - kanclerz UwB.
Członkami Rady Uczelni spoza wspólnoty UwB będą:
- mgr Piotr Horba - dyrektor Centrum Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej w Białymstoku, Santander Bank Polska, współpracujący z UwB przy Programie Santander Universidades,
- mgr Robert Mucha – dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Witraż, w której zajmuje się przygotowaniem krótkofalowej oraz długoterminowej strategii rozwoju spółki, członek kapituły konkursu Technotalenty 2018,
- mgr Andrzej Parafiniuk – prezes Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego, od roku 2012 r. członek Rady Konsultacyjnej UwB, a od 2013 r. także Konsul Honorowy Republiki Finlandii w Białymstoku.
Senat UwB wybrał też przewodniczącego Rady - został nim Andrzej Parafiniuk.
- Taki skład naszej pierwszej Rady Uczelni ogromnie mnie satysfakcjonuje. Wszyscy jej członkowie to osoby z dużym doświadczeniem w zarządzaniu. Znają uniwersytet, jego potencjał i potrzeby, bo albo są naszymi pracownikami, albo absolwentami. Co najważniejsze, każdy z członków Rady już wiele dla naszej uczelni zrobił. Jestem przekonany, że gremium to będzie dla władz rektorskich Uniwersytetu w Białymstoku ważnym wsparciem – mówi rektor uczelni, prof. Robert Ciborowski.
Zgodnie z zapisami ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, w Radzie Uczelni UwB będzie też zasiadał przewodniczący Parlamentu Studenckiego. Obecnie jest nim student prawa, Wojciech Skrodzki.
Rada Uczelni Uniwersytetu w Białymstoku zostanie powołana w połowie czerwca 2019 roku, a jej kadencja potrwa do 31 grudnia 2020 r. Do ustawowych zadań rad uczelni należy m.in. opiniowanie projektów statutu i strategii uczelni, monitorowanie jej gospodarki finansowej i zarządzania uniwersytetem, w tym zatwierdzanie sprawozdań finansowych, a także wskazywanie kandydatów na rektora, po zaopiniowaniu przez senat.
"Projekt pt. „VI Międzynarodowa Konferencja Naukowa" Rozwój społeczno-gospodarczy w teoriach ekonomicznych", został dofinansowany w ramach programu Ministerstwa Edukacji i Nauki pod nazwą „Doskonała Nauka” w ramach modułu „Wsparcie konferencji naukowych”. Wartość dofinansowania: 25000PLN, całkowita wartość 79300,00 PLN. Przedmiotem programu Doskonała Nauka jest wsparcie podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki oraz innych jednostek organizacyjnych działających na rzecz upowszechniania nauki w realizacji projektów mających na celu prezentację osiągnięć naukowych, w tym najnowszych wyników badań naukowych lub prac rozwojowych, poprzez organizację konferencji naukowych".
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.